0 artiklar

 

Reklamation

Är de problem uppkoppling mellan Smart Sensor och Suunto klocka/Smartphones vänder Ni er till Suunto Support som har öppet 09-17 vardagar, Tel 08-525 007 30. 

Mer information om Suunto Support finner du här http://www.suunto.com/sv-SE/support/

Reklamera pulsbälte - utför först en ordentlig felsökning
98 % av alla reklamationer är helt onödiga!
Ni på träningscentret måste lära Er att utföra en komplett felsöknin
gsåtgärd enligt felsökningsmanualen.
Ha alltid nya batteri-kit hemma och även straps (bälten) så ni kan byta och testa er fram.

Strapsen (bältet) är förslitningsvara och omfattas inte av garantin på 2 år, ett bälte kan se slitet ut efter bara några månader om kunden är flitig användare och drar och sliter i bältet.
Mer normalt bruk håller strapsen 1-2 år. Det är i stort sett aldrig fel på Sensorn (pucken), så utgå från att det inte är fel på produkten och lär Er utföra en komplett felsökning och fungerar det fortfarande inte så utför enligt nedan! 

Reklamation 

När NI konstaterat att produkten verkligen inte fungerar och det inte ett slitet bälte så lägger NI den trasiga produkten i ett kuvert och bifogar en utförlig beskrivning på vad problemet är. 

Märk kuvertet enligt nedan och skriv EXAKT enligt mallen i nedan 

 

Namn på träningsanläggning 

Leveransadress

Telefonnummer

Kontaktperson 

E-mail adress